piątek, 14 października 2011

Evanescence

hej, wiem, że miało być o Av, ale nie wytrzymałam i musiałam zacząć słuchać Amy i spółki. ;D no więc tak: Evanescence – amerykańska grupa muzyczna wykonująca szeroko pojętą muzykę rockową. powstała w 1995 roku w Little Rock w stanie Arkansas z inicjatywy wokalistki Amy Lee i gitarzysty Bena Moody. nazwa zespołu w języku angielskim oznacza efemeryczność – przelotność, zanikanie. zespół jest dwukrotnym laureatem nagrody amerykańskiego przemysłu fonograficznego Grammy. pierwsze utwory zespołu znalazły się na demówkach kategorii EP: Evanescence EP (1998) wydana w 100 egzemplarzach. kolejna Sound Asleep EP (inna nazwa to Whisper EP) wydana w 1999 roku w 50 egzemplarzach. następna płyta demo Origin wydana już w pełnej wersji w 2000 roku w nakładzie 2500 egzemplarzy. dopiero na początku 2003 roku zespół podpisał kontrakt z wytwórnią Wind-up Records i całkowicie skompletował skład. członkami zostali przyjaciele Lee i Moodyego, John LeCompt, Rocky Gray i Will Boyd. pod okiem Dave'a Fortmana ukazał się pierwszy studyjny album Fallen. niektóre piosenki z płyty zostały wydane już wcześniej (np. "My Immortal" z płyty Origin). już pierwszy singel okazał się przełomem w ich karierze – piosenka "Bring Me to Life" w duecie z Paulem McCoyem z 12 Stones trafiła na szczyty list przebojów i na ścieżkę dźwiękową filmu Daredevil, z kolei "My Immortal" znalazło się na ścieżce dżwiękowej w dziewiętnastym odcinku serialu s.f. Tajemnice Smallville. album pozostał w najlepszej 10 list przebojów przez 43 tygodnie, został uhonorowany 6 razy statusem platynowej płyty. sprzedał się w nakładzie ponad 14 milionów egzemplarzy.

Dyskografia:
Fallen (2003)
The Open Door (2006)
Evanescence (2011) - na dniach premiera!
ja ich pokochałam jakiś tydzień temu. po prostu coś niesamowitego. Amy ma nieziemski głos. przez pierwsze dni nie mogłam się oderwać. cały czas Evanescence, Evanescence. już jest singiel promujący najnowszą płytę. ludzie mowią, że to już nie to samo Evanescence, że zmienili się tak jak Linkin Park. no, ale sorry jest tylko jedno Evanescence i nawet jeżeli najnowsza płyta okazałaby się techno (xD) to przecież nadal można wielbić ich wcześniejszą twórczość, nie? a chyba sam zespół wie kim jest. mi się osobiście najnowszy singiel podoba. nie jakoś mega, ale jest dobry i czekam na premierę najnowszej płyty, która jest 11 października chyba. no nic, Evanescence to cudowny zespół. tyle.
utwory, które polecam: Hello (piękna. Amy napisała ją dla swojej zmarłej siostry, dlatego nigdy nie wykonywali jej na żywo.), My Immortal (dla mnie najlepsze jak mam doła), Everybody's Fool i Bring Me to Life.
Kaja (Avie)
Szóstkowa Szóstki Szarej.










3 komentarze:

  1. najnowsza płyta jest po prostu niesamowita. jak dla mnie to jakoś bardzo się nie zmienili. są mniej gotyccy, ale bardziej rockowi. naprawdę polecam! szczególnie What You Want, Sick i Lost in Paradise. ;)

    Avie, xo

    OdpowiedzUsuń
  2. <3 <3 4ever!

    OdpowiedzUsuń