piątek, 2 września 2011

Green Day

dzieeeń dobry! jak tam biwak? mam nadzieję, że dobrze się bawicie. :D ja dzisiaj natomiast chciałabym napisać notkę o moim kolejnym ulubionym zespole (to już ostatni, ale będą jeszcze wokalistki) punk - rockowym Green Day'u. to znaczy się punk-rockowym. od 1990 do 2002 (?) tak można było nazwać muzykę, którą zieloni wykonywali, teraz (czyt. dwie najnowsze płyty "American Idiot" i "21st Century Breakdown") to rock. ale najpierw może napiszę jak to się zaczęło. zespół powstał w 1987 z inicjatywy wokalisty i gitarzysty Billiego Joe Armstronga i basisty Mike'a Dirnta w Rodeo w stanie Kalifornia w Stanach Zjednoczonych. na początku działalności grupy perkusistą był Al Sobrante. po wydaniu płyty "1,039/Smoothed Out Slappy Hours" w 1991 r. porzucił zespół na rzecz nauki w college'u. na jego miejsce przyszedł Tre Cool. w 1994 r. zespół wydał album "Dookie", który okazał się wielkim sukcesem (15 milionów sprzedanych płyt na świecie). już pierwszy singel z tej płyty, "Longview" uzyskał 1. miejsce na liście Billboard Modern Rock Tracks, które później było okupowane przez inne single z tej płyty ("Basket Case" i "When I Come Around" utrzymywały się na nim przez 7 tygodni).
w 2004 r. grupa wydała album nazywany przez krytyków punk-operą – "American Idiot", którego światowa sprzedaż wyniosła 14 milionów płyt, w tym 10 milionów w USA. płyta powstała przypadkowo, gdyż materiał do następnego krążka Green Day – "Cigarettes and Valentines" – został skradziony ze studia nagraniowego. trzy spośród pięciu singli z tej płyty uplasowało się na szczycie listy Modern Rock, a najbardziej znany – "Boulevard of Broken Dreams" – znalazł się na 2. miejscu listy Billboard Hot 100. pod koniec 2006 roku zespół rozpoczął współpracę z NRDC (The Natural Resources Defense Council). instytucja ta ostrzega ludzi o zbytnim uzależnieniu USA od ropy naftowej i daje rady jak nie przyczyniać się do degradacji środowiska. 27 lipca 2007 w Stanach Zjednoczonych odbyła się premiera kreskówki "The Simpsons" z udziałem Green Day.
zespół sprzedał jak dotąd 65 milionów płyt na całym świecie. największą sprzedaż uzyskały albumy "Dookie" (15 milionów) i "American Idiot" (14 milionów).

ja zielonych pokochałam parę tygodni temu. stwierdziłam, że zaczynam słuchać Green Daya. a o ich istnieniu dowiedziałam się w 2009 roku i byłam zakochana w 3 utworach, ale jakoś nie ciągnęło mnie by bardziej poznać ich twórczość. a teraz? po ponad miesiącu słuchania Billiego i spółki stwierdzam, że kocham zielonych! kocham tych kolesi, kurde! no kocham, no! i od wczoraj jestem szczęśliwą posiadaczką bluzki z zielonym napisem "Green Day". i jeszcze, żeby się poczuć bardziej "grin dejowo" kupiłam sobie czerwone szelki. o tak! :D

dyskografia:

39/Smooth (1990)
Kerplunk! (1992)
Dookie (1994)
Insomniac (1996)
nimrod. (1998)
Warning (2000)
Shenanigans (2002) ale to jakaś składanka czy coś ;d
American Idiot (2004)
21st Century Breakdown (2009)
Awesome As F**k (2011)

jeżeli chodzi o mnie to ja najbardziej lubię Kerplunk!, Dookie i American Idiot, ale znając zycie to to się jeszcze wiele razy zmieni :D

Greeni są kurde wspaniali, no. jej jak ja ich kocham ;D i te zielone portki Billiego. ;D

kawałki, które polecam: Basket Case, 80, When I Come Around, American Idiot, Jesus Of Suburbia, Holiday, Boulevard of Broken Dreams, She's A Rebel, 21 Guns.

koniecznie przesłuchajcie wszystkie!

Kaja (Avie)
szóstkowa szóstki szarej





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz